KUNDCENTER

Leverans

Vad är fraktkostnaden?

För beställningar under 1000:- är fraktkostnaden 95:-. Gratis frakt för beställningar över 1000:-.

 

När levereras min beställning?

Normal leveranstid är 2-7 vardagar efter att ordern är godkänd, beroende lite på var i landet du bor. Beställningar gjorda på helgen skickas normalt måndagen efter. Leveranstiden blir något längre vid långhelger. Avvikelser kan förekomma. 

 

Mitt paket har levererats till fel postutlämningsställe?

Om ditt paket har levererats till fel postutlämningsställe / postombud, vänligen kontakta Postnord direkt och ange ditt försändelsenummer så hjälper de dig med detta. Postnords kundtjänst nås direkt på 0771 33 33 10.

 

Hur vet jag om min beställning har skickats och hur kan jag spåra försändelsen?

När beställningen är godkänd kommer du att få en orderbekräftelse skickad till din e-post. När vi plockat beställningen från lagret kommer du motta en leveransbekräftelse med spårningsnummer. Du kan söka upp ditt spårningsnummer här: https://tracking.postnord.com/se

Du kan även logga in på ”Min Sida” i vår webbshop för att följa upp din beställning genom att klicka på fliken orderhistorik och därefter på paketspårning.

 

Hur ändrar/avbeställer jag en beställning?

Du kan skicka en e-post till [email protected] om du önskar att ta bort beställningen om den inte är effektuerad och packad och skickad. Om din beställning redan är packad och skickad kan vi tyvärr inte ändra eller avbeställa beställningen. Du kan använda dig av ångerrätten då du mottar försändelsen.

 

Hur länge blir ett paket liggande på postutlämningsstället innan det returneras till 2XU?

Paketet ligger på utlämningsstället i totalt 14 dagar. Efter 7 dagar sänds det ut en påminnelse till mottagaren till den registrerade e-postadressen eller via SMS. Om paketet fortsatt inte hämtats ut efter 14 dagar kommer den returneras till oss.

 

Hur hämtar jag ut en försändelse på ett postutlämningsställe?

När du har mottagit en avisering via SMS eller e-post om att din försändelse är klar för hämtning, tar du med dig ditt försändelsenummer och ID. På aviseringen står det var (utlämningsställe och adress) du skall hämta försändelsen.

 

Jag har inte fått min beställning skickad till mig. Vad gör jag?

Logga in på "Min Sida" i vår webbshop. Där kan du följa din beställning genom att klicka på orderhistorik och därefter på paketspårning. För att spåra din beställning kan du också använda dig av spårningsnumret du fick skickad per e-post i samband med leveransbekräftelsen. Detta kan göras direkt på: https://tracking.postnord.com/se

Om du inte hittar svar på det du undrar över, kan du kontakta oss här. Du kommer få svar inom 24-48 timmar på vardagarna (måndag-fredag).

 

Levererar ni till andra länder än Sverige?

Vi levererar endast inom Sverige. Du kan tyvärr inte beställa från webbshopen om du bor i ett annat land.
 

 

Produkten finns på lager.
Produkten är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundtjänst på [email protected] för förväntat leveransdatum.
Produkten måste beställas från leverantör.
Produkten finns på externlager
Produkten är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Produkterna beställs från vår leverantörslager.
Obekräftat - Kontakta kundtjänst för närmare information.