KUNDCENTER

RETUR OCH BYTE

Öppet köp till 14.1.2018.

Hur kan jag returnera en produkt?

Produkter som är köpta via vår webshop kan returneras eller bytas inom 14 dagar efter att produkten är mottagen förutsatt att produkten är oanvänd och förpackningen är hel och går att sälja igen.

Vid byte eller om du ångrar köpet ska du skriva ut ”Retur/Ångerschemat” som du fått sänt till din e-post i samband med orderbekräftelsen från [email protected] Följ instruktionerna i Retur/ångerschema PDF-filen. När vi mottagit din retur kommer vi kreditera dig beloppet du betalat via Klarna.

Du får själv stå för returfrakten vid retur och byte. Returer kan inte skickas som Postförskott/Efterkrav eller som Rekommenderat brev. Returer ska skickas som vanlig post.  
Behöver du hjälp? Se vanliga frågor och svar här eller kontakta oss direkt [email protected], så hjälper vi dig.

Retur- och bytesregler

Om du önskar returnera/byta en vara till 2XU vill vi gärna hjälpa dig med detta förutsatt att bytet/returen sker inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i oförändrat skick och innehar alla originaldelar (lappar, tillbehör, emballage, tags) som när du mottog din försändelse. Produkten skall vara i samma skick som du mottog den och den ska gå att sälja på nytt. Om du har tagit bort tvättlappar kan vi tyvärr inte acceptera en retur eller byte av vara. Du får själv stå för returfrakten vid retur och byte. Returer kan inte skickas som Postförskott/Efterkrav eller som Rekommenderat brev. Returer ska skickas som vanlig post.  

Retur av kläder

Du som kund har självklart rätt att prova och undersöka produkten hemma för att säkerställa att produkten motsvarar dina förväntningar. Av hygieniska orsaker måste du använda underkläder då du provar plaggen. Om du har köpt fel storlek kan du självklart byta storlek eller ångra köpet. För sådana returer får du själv stå för returfrakten. Returer kan inte skickas som Postförskott/Efterkrav eller som Rekommenderat brev. Returer ska skickas som vanlig post. 

När vi mottagit returnerade produkter kommer returen behandlas inom 3-5 dagar och kreditering av beloppet inom 7 dagar. Returen krediteras det konto som blev använt vid köpet, i andra fall kontaktar Klarna dig direkt.

** VIKTIGT – 2XU ansvarar inte för produkter som inte kommer fram till oss.


Vad gör jag vid en reklamation?

Vi önskar att våra kunder ska få full glädje av våra produkter. Gå till Köpvillkor för att läsa om våra garantier. Om du vill göra en reklamation på en produkt så loggar du dig in på "Min Sida” och söker upp din beställning via fliken ”Retur”. Följ anvisningarna. Din returförfrågan behandlas inom 2-3 vardagar och sedan kommer ytterligare information sändas till dig via e-post innan du skickar in produkten till oss.

Du kan även skicka e-post till [email protected] och beskriva vad som är fel på produkten, när produkten är köpt, kundnummer/beställningsnummer och gärna även skicka in en bild på produkten. Då vi mottagit din e-post kommer vi skicka närmare instruktioner till dig.

Produkter som är köpta hos en annan återförsäljare är inte kvalificerade för reklamation till 2XU.SE, dessa måste reklameras där du köpt produkten.


Vem betalar för returporto vid reklamation?

Returporto betalas av oss vid reklamation. Men du måste kontakta oss före du skickar in produkten till oss. Se mer information ovan.


När kommer min reklamation att återbetalas?

Vi behandlar din retur så snart vi har mottagit och utvärderat din reklamation. Du kommer få en e-post med information om att din reklamation är färdigbehandlat. Om du har betalat med kort kommer pengarna att återbetalas till samma konto. Om du har betalat via faktura kommer Klarna kontakta dig och fråga vart beloppet ska utbetalas. Om fakturan är obetald kan du på förhand kontakta oss på kundservice så att vi kan förlänga förfallodatumet. Då kommer fakturan makuleras/uppdateras när returen kommer in. 


Jag har fått fel produkt. Vad gör jag?

Om du har köpt produkten hos en av våra återförsäljare, måste du kontakta butiken där produkten köptes.

Om produkten köptes i vår webbshop och det har skett ett fel/felplock, loggar du dig in på ”Min Sida” och söker upp din beställning via ”Retur”. Följ anvisningarna. Din returförfrågan kommer behandlas inom 2-3 arbetsdagar. Vi kommer skicka dig ytterligare instruktioner via e-post på hur du ska gå vidare med returen innan du kan skicka dem till oss. Vi skickar dig en returfraktsedel och närmare information.
Du kan även skicka e-post till [email protected] och beskriva vad som har hänt, när produkten är köpt och kundnummer/beställningsnummer. Då vi mottagit din e-post kommer vi skicka närmare instruktioner till dig.  


Hur returnerar jag en produkt som är köpt i butik?

En retur är endast möjlig för produkter som är köpta i vår webbshop på 2XU.SE. Produkter som är köpta hos en annan återförsäljare kan inte returneras till 2XU. Dessa ska returneras till butiken du köpte dem från.

 

 

Produkten finns på lager.
Produkten är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundtjänst på [email protected] för förväntat leveransdatum.
Produkten måste beställas från leverantör.
Produkten finns på externlager
Produkten är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Produkterna beställs från vår leverantörslager.
Obekräftat - Kontakta kundtjänst för närmare information.